Czy warto inwestować w email marketing?

W tym artykule dowiesz się o 7. przyczynach, dlaczego email marketing to mądra inwestycja.

Email marketing jest dobrą strategią dla tych, którzy wiedzą co robią! Dobrze przygotowana kampania mailingowa skutkuje ciągłą interakcją czytelników z brandem. Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą i zastanawiasz się, czy warto zainwestować w email marketing, to w tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Czym jest email marketing?

Email marketing jest formą marketingu bezpośredniego, która polega na wykorzystaniu poczty elektronicznej do komunikacji z klientami. Jednym z największych atutów jest możliwość dostosowania strategii mailingowej do celów biznesowych.

Na przykład, pragniesz zwiększyć sprzedaż? Wyślij email przypominający o porzuconym wózku na stronie internetowej. Może chcesz, żeby Twoi klienci byli na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie? Przygotuj newsletter z najważniejszymi informacjami i wysyłaj go co tydzień.

Jedno z najczęściej zadawanych pytań — Czym różni się  email marketing od spamu?

Spam polega na wysyłaniu niepotrzebnych wiadomości na skalę masową. Ponadto, odbiorcy nie wyrażają zgody na przesyłanie takich treści. Natomiast, email marketing jest ukierunkowany na ludzi, którzy wyrazili chęć otrzymania wiadomości od Twojej organizacji.

Czy email marketing jest efektywny?

Badania przeprowadzone przez The Direct Marketing Association i GetResponse  pokazują, że kampanie mailingowe są efektywne i popularne wśród specjalistów z dziedziny. 91% marketingowców wskazuje, że email marketing to najważniejszy kanał komunikacji z klientami (źródło: DMA).

47% specjalistów także twierdzi, że email marketing jest efektywny lub bardzo efektywny (źródło: GetResponse). Media społecznościowe i optymalizacja dla wyszukiwarek są na drugiej i trzeciej pozycji odpowiednio.

Email marketing jest także skuteczną strategią, jeżeli dążysz do zrównoważonego rozwoju organizacji. Pozwala on docierać do szerszej i już zainteresowanej w Twojej ofercie publiczności, budować markę i zwiększać wiarygodność firmy. Poniżej dowiesz się o 7. korzyściach, które uzyskasz z wysyłania kampanii mailingowych.

1. Personalizacja treści

Personalizacja oznacza tworzenie komunikatów dopasowanych do odbiorcy. Może to być proste zwracanie się do czytelnika po imieniu lub kreowanie wiadomości według zainteresowań. Czy warto spróbować?

Konsumenci otwierają spersonalizowane maile o 26% częściej niż ogólne wiadomości. Wiersz tematu, który zawiera imię, może być dobrym początkiem. Na przykład:

LinkedIn:

Julia, Twój profil wyświetlono 75 razy

International Student Team:

Julia, have you filed tax returns yet?

Jeżeli posiadasz dane, to możesz tworzyć bardziej zaawansowane kampanie, które będą dostosowane według wieku, płci, miejsca zamieszkania. Warto próbować, testować i korzystać z tej opcji, która przynosi wyniki!

2. Zwiększenie świadomości marki

Kampanie mailingowe są skuteczne w budowaniu marki. Każdy marketingowiec chce, aby jego brand wyróżniał się na tle konkurencji. Email marketing jest narzędziem, które pomaga osiągnąć pożądany cel.

Konsumenci są bardziej chętni otworzyć maile od organizacji, które oni kojarzą. Upewnij się, że Twoje wiadomości zawierają kluczowe elementy identyfikacji firmy (logo, slogan, kolory). Również korzystaj z wiarygodnej nazwy nadawcy, ponieważ to jest pierwszy “przystanek”, który sprawdzają klienci.

Badania pokazują, że 64% konsumentów mogą otworzyć mail tylko i wyłącznie przez to, że ufają brandowi.

3. Zwiększenie sprzedaży

Jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży, to email marketing jest Twoją prawą ręką. Średni zwrot z inwestycji (ROI) to 42 GBP za każdego 1 GBP wydanego na kampanię mailingową. 


Masz do dyspozycji różne typy maili: przypomnienie o wyprzedażach, e-mail o porzuconym wózku, wiadomość o nowym produkcie. Ich wspólną cechą będzie przycisk CTA, który podpowie, jaką czynność warto podjąć dalej. Na przykład, “skorzystaj ze zniżki 50%”, lub “złóż zamówienie”.

4. Łatwe śledzenie wyników

Śledzenie wyników to główna czynność każdego specjalisty ds. marketingu. W ten sposób możemy sprawdzić, czy metody, których używamy, przynoszą pożądane rezultaty. Obecnie mamy do dyspozycji specjalne platformy, które umożliwiają monitorowanie wyników na bieżąco. Możemy także przeprowadzać testy A/B i porównywać  wskaźniki OR, CTR, CTOR, aby być w stanie optymalizować kampanie w przyszłości.

5. Automatyzacja procesów

Kolejnym atutem jest automatyzacja. Nie musisz siedzieć i ręcznie wpisywać adresy odbiorców lub wysyłać maile samodzielnie. Email marketing zezwala Ci na wysyłanie wiadomości automatycznie jako reakcję na pewną czynność dokonaną przez konsumenta. Takie wiadomości są nazywane “trigger emails”.  

Przykładem trigger email jest list powitalny (welcome email), który użytkownik dostaje po zakończeniu rejestracji na stronie internetowej. W wyniku możesz utrzymywać kontakt z potencjalnym klientem wtedy, kiedy on jest dostępny.

6. Uzyskanie informacji zwrotnej

Opinie klientów są ważnym elementem sukcesu. Celem naszej działalność jest stworzenie produktu, z którego użytkownicy będą zadowoleni. Dlatego warto wysyłać maila z ankietą i prosić o feedback.

  1. Czy są Państwo zadowoleni z naszego produktu?
  2. Czy ta wiadomość była pomocna dla Państwa?
  3. Czy doświadczył/a Pan/a jakieś trudności w korzystaniu z naszej strony internetowej?

Listę pytań można rozszerzyć i dostosować do produktu lub usługi, którą oferujesz. Najważniejsze jest uzyskanie informacji i wykorzystanie jej, aby udoskonalić produkt dla użytkownika.

7. Tworzenie opłacalnych kampanii

Email marketing jest tańszy w porównaniu do innych form marketingu. Nie potrzebujesz zatrudniać grafików, szukać drukarni i płacić za dystrybucję materiałów promocyjnych. Możesz skorzystać z platform email marketingowych, które oferują gotowe szablony, i samodzielnie stworzyć swój pierwszy newsletter. 

Email marketing jest strategią dla tych, którzy są gotowi poświęcić czas na zapoznanie się z podstawami i są otwarte na ciągłe się nauczanie oraz testowanie nowych pomysłów. Zbieranie informacji o odbiorcach, tworzenie spersonalizowanych wiadomości potrzebuje cierpliwości, ale w dłuższej perspektywie otrzymujesz lojalność klientów i mocną marką.

 
Pomóż innym poznać swoją organizację lepiej! Wysyłaj newslettery, które będą opowiadać o Twojej działalności i zawierać wartość dla odbiorców.